dimarts, 4 de maig del 2010

Diumenge 2 de maig – Xi’an

Ens llevem a les 6.30h, perquè a les 7.30h ja ens espera el servei de l’alberg de trasllat a l’aeroport (60Y).
Al final ens desplacem de Chengdu a Xi’an en avió, ja que des de l’alberg ens varen trobar uns bitllets d’avió molt econòmics (420Ypp), només 100Y més cars que el bitllet de tren. La gran diferència? Doncs que l’avió tarda 1h, i el tren en tarda 15.
Sortim puntualment a les 9.55h i a les 11h ja som a l’aeroport de Xi’an. Agafem el Shuttle bus que va al centre de la ciutat, a la parada del Melody Hotel (línia1), just davant de la Torre del Tambor (25Ypp).
Hem de caminar uns 10 min. per arribar al nostre alberg (Xiangzimen Youth Hostel – 140Y hab. doble, llençols, tovalloles. ) Està molt ben ubicat prop de la porta sud de la muralla, i és molt i molt recomanable. És de fusta i es respira un aire de tranquil·litat molt agradable.
Hem dinat a l’alberg, i comencem a passejar. Visitem la Torre de la Campana,

la Torre del Tambor i anem al barri Musulmà.

En aquest barri musulmà hi viu la comunitat HUI (musulmans xinesos). Són tot de carrers estrets plens de carnisseries, fàbriques d’oli de sèsam, parades de menjar musulmà i xinès, ... i moltes botiguetes de souvenirs.

També ens hem arribat fins a l’estació d’autobusos, ja que voliem comprar els bitllets per marxar el dimecres 5 cap a Pingyao. A l’alberg ens ho han escrit en un paper, que és la millor solució.
Cap a les 19h anem a buscar l’autobús 609 (1Ypp) per anar cap a plaça que hi ha al costat de la “Big wild goose pagoda”, on cada dia a les 20.30h –horari primavera- fan l’espectacle de llum aigua i música més gran d’Àsia. L’espectacle és gratuït i dura 20 minuts, i realment és espectacular.
Volem tornar a recordar que ara són dies de festa nacional, i tots els nacionals estan de vacances : hi ha milions i milions de xinesos voltant amunt i avall. Doncs bé, per anar a veure l’espectacle a l’esplanada de la pagoda ja hem anat una mica com a sardines dins el bus, però per tornar no us podeu ni imaginar la quantitat de gent que pretenia agafar el bus. Nosaltres ens hem estat esperant per tornar amb el bus com tots els xinesos, però els senyors del tricicle (el típic transport no oficial, una bici elèctrica amb un carret a darrera amb espai per a 2 o 3 persones; un transport que és a totes les ciutats i pobles que hem visitat) ens venien a oferir, ja que som turistes occidentals, un mitjà més ràpid i immediat de transport. El preu del bus és de 2Yuans tots 2, i el del tricicle ens demanava 30yuans. Però nosaltres volem fer com els xinesos i anar en bus urbà. El senyor del tricicle ens vol convèncer que no podrem agafar el bus amb tota aquella gent esperant, i nosaltres diem que sí, que l'agafarem. Hem entretingut a la gent del voltant, ja que estaven pendents de la nostra decisió, i el del tricicle era insistent però alhora era molt graciós i divertit.Total, que apareix el bus 609, el nostre, ple com un ou, i passa de llarg de la parada on hi havia tanta gent. Nosaltres, en veure que el xofer no parava, ens ha semblat que potser tenia certes intencions de parar més endavant, i hem sortit corrents darrera el bus. Aquí hem vist que els xinesos no saben córrer, o no estan prou atents, ja que sortosament s’ha parat uns 70 o 80 metres més avall, i gràcies a la nostra rapidesa, en obrir les portes, només nosaltres 2 hem pogut pujar al bus després de moltes apretades. La porta s’ha tancat apretant-nos l'esquena, però hem guanyat la partida als xinesos i al senyor del tricicle.I no us ho creureu, però en baixar del bus al nostre destí, parat una mica més endavant hi havia el senyor del tricicle que en veure'ns s’ha posat a riure i ens ha saludat i ens ha dit: bye bye , mentre per dins pensava : aquests turistes al final han agafat el bus i m'han fotut el negoci enlaire ...

La impressió que tenim avui de Xi’an és ben diferent de la que ens varem endur de Chengdu. La part centre està envoltada per una muralla de 14 km de llarg, amb 7 portes d’entrada, en un perfecte estat de conservació. Les parets de la muralla fan 12 metres d’alt, i tenen una base de fins a 18 metres d’amplada. El centre és més cosmopolita, i es respira un ambient més agradable als nostres ulls, tot i que també parlem d’una ciutat 3.500.000 habitants. A veure si demà, passejant encara més, podem afirmar aquesta impressió.

PUBLICA: Isabel

1. Ohhhhhhhhhhhhhhh que maco!.
    Quina passada de viatge, molt viscut a dins, molt a dins del país.