dimecres, 19 de maig del 2010

Dimarts 18 de maig – Takayama (Japó)

Avui hem passat el dia per Takayama.
Important: ens hem llevat tranquil·lament sense despertador, tot i que com que ja tenim el cos acostumat a llevar-se aviat i entra molta claror del carrer a l’habitació, ens llevem cap a 2/4 de 8. Però bé, sense presses.

Takayama és una ciutat molt i molt tranquil·la. Envoltada de muntanyes i sense edificis alts fa que encara sigui més relaxant. Per nosaltres és un plaer passejar-hi.
Primer de tot anem a visitar els mercats de menjar de Jinyo-mai i Miyagawa. No són gaire grans,i el que més venen són productes avinagrats que venen envasats al buit. Pots tastar abans de comprar. De fet a nosaltres no ens agraden els productes avinagrats i.... com que encara anem amb l’estómac buit preferim anar a esmorzar unes torrades amb amanida i “bacon”.

Tot seguit fem un tomb per Sanmachi. Aquest districte té tres carrers principals: Ichi-no-Machi, Ni-no-Mani i San-no-Machi.

És el centre de la ciutat antiga i està ple de botigues, restaurants i cases privades de l’estil típic de Takayama.

Aquí hi ha moltes destil·leries de sake i es poden reconèixer fàcilment perquè davant els locals hi posen una mena d’esferes de cedre molt identificatius, com el de la foto, vaja.

Enfilant els carrers cap amunt anem fer un tram del “Higashiyama Temple Àrea” (4 kms) , que tal com indica el nom és un recorregut per les afores de la ciutat on es van entrellaçant els temples , actualment envoltats de vivendes.
Tot plegat –temples i vivendes- amb un mateix estil arquitectònic que fa que tot quedi molt ben integrat .

Com que avui estem per Takayama i les distancies són curtes, decidim anar fins l’alberg a dinar: per un mòdic preu, mengem carn, tempura de verdures, postres i cafè (hem comprat els ingredients al supermercat).

A les 14h ja tornem a estar en marxa. Anem a veure el parc de “HIDA NO SATO” .

El parc està a uns 30 minuts caminant en pujadeta des de l’estació central o bé hi ha un bus que t’hi porta per 200Y en cinc minuts. Però quan anem a buscar el bus ens informen que encara tardarà a sortir uns 40 minuts. Decidim fer cames i anar-hi caminant.

Hida- no-Sato és una reproducció d’un poble tal com eren en aquesta zona dels Alps fa anys, que l’han creat amb el trasllat d’una vintena d’edificis gasshô-zukuri (construccions típiques que hi havia a la regió, que tenen forma d’A i una teulada com de palla molt gruixuda ) per tal de fer aquesta reconstrucció.

Passejant per aquí pots veure com estaven construïdes les cases i com eren per dins.

A les 17h, l’hora de tancament del parc, tornem cap al poble i ens toca tornar-hi caminant ja que l’últim bus de tornada era a les 16.29h. Tot així, a l’arribar-hi decidim fer l’última passejada ja amb els carrers deserts i les botigues gairebé tancades del tot.
Realment a les 18h es va tancant tot i els carrers queden deserts. Poca cosa més hi ha a fer.