dilluns, 31 de maig del 2010

Dissabte 29 de maig – Morioka (Japó)

Avui deixem de banda els temples i les cases de samurais i/o de geishes i marxem cap a la costa del Pacífic, concretament al poble de Matsushima, a fruir del paisatge.
Matsushima (que literalment significa “l’illa dels pins”) està considerat com un dels tres llocs més escènics de Japó, juntament amb Miyahima (on varem estar el passat 22 de maig) i Amanohashidate (al nord de Kyoto i que no hi hem anat).

Agafem el tren a les 8:41h i arribem a Matsushima a les 10:15 (després d’un canvi de tren a Sendai).
Avui torna a fer un dia rúfol, plovineja i les temperatures són bastant fresques; realment és un dia d’hivern. Sort que hem agafat la roba d’abrigall.
Fem una passejada pels diferents racons que ens recomanen a l’oficina d’informació i així podem anar veient les diferents vistes.

Realment no sabem si és un dels 3 llocs més escènics, però si que és un lloc de costa agradable i amb unes formacions rocoses que jugant amb ponts vermells i petits temples fan que el lloc sigui realment bonic. Trobem que la marea està baixa i segur que perdem part de l’encant que té (i segur que amb un dia de sol seria molt més maco).

Tot i així ens agrada la visita. Visitem per fora la zona de temples, on hi ha un parc ple de coves funeràries (no volem pagar més, de moment, per visitar temples; entre Xina i Japó ja en portem un bon historial).

Com a curiositat: Date Masamune és un dels personatges amb més renom a la història de Matsushima. Era un poderós senyor feudal que va governar la regió el S.XVI i se’l coneixia amb el sobrenom de “el drac d’un sol ull” ja que de petit havia perdut l’ull dret. I diuen que la màscara de “Darth Vader” de “La Guerra de les Galàxies” va ser creada basant-se en l’armadura de Masamune.
Nosaltres que hem vist imatges de’n Masamune, sí que podem dir que hi ha semblances i és creïble aquesta afirmació.

A quarts d’una agafem el tren i marxem a Oku-Matsushima (a 11 Km i a 17 minuts en tren) per anar a l’illa de Miyato. Caminem poc més d’una hora (4,4 Kms ) per arribar a dalt del turó de Otakamori, des d’on es té una vista espectacular de part de les 260 illes que hi ha al voltant de Matsushima.

Desfem el camí per tornar a l’estació i agafar el tren que ens portarà a Sendai i d’aquí a Morioka.
Estem contents de la caminada que hem fet pel paisatge i les vistes que hem vist; ha valgut la pena, tot i que les fotos no en fan justícia.

A Morioka anem a fer un bon àpat d’un tipus de noodles típics d’aquesta zona, amb miso. Tot i que ahir varem dir que el miso no ens havia acabat d’agradar, la veritat que avui amb la verdureta i els noodles el plat estava realment bo.
(Ja ens han informat que el miso és una pasta de soja fermentada amb sal marina)

NOTA: els japonesos estan molt ben preparats tant pels terratrèmols com pels tsunami. Avui que hem estat a dues zones de la costa del pacífic hem vist constants rètols indicant quina és la millor zona d’evacuació en cas d’un tsunami.