dilluns, 3 de maig del 2010

Dissabte 1 de maig – Chengdu
Avui és l’últim dia que estem a Chengdu, i tenim previst anar a Leshan, a veure el “Gran Buda”. Es tracta del buda de pedra més gran del món, tallat a la roca d’una muntanya, i està a la façana d’un precipici a la confluència de 2 rius. De 71 metres d’alçada, amb unes orelles de 7 metres de llarg, o per exemple, una ungla del dit gros del peu de 8,5 metres de llarg on hi podries fer un picnic a sobre. A l’interior hi ha un sistema de drenatge d’aigua per evitar l’erosió de la pedra, tot i que amb el temps l’ha sofert.
Important: Avui dia 1, demà 2 i dilluns 3, són festius nacionals a la Xina. I els xinos aprofiten per fer molt de turisme interior. Ja de normal volten molt (està ple de xinesos fent viatges organitzats, amb la típica guia del paraigües al davant), però aquests dies, a més, s’intensifica. Ja a l’alberg ens havien advertit que hi hauria molta moguda a l’estació de busos i potser anirien molt plens. Però des de l’alberg no feien cap tour , com a molt et facilitaven el lloguer d’una furgoneta per anar-hi. Descartem aquesta opció i decidim que intentarem anar-hi en bus.
Agafem el bus urbà per arribar a l’estació de busos. Ja comencem a veure que la cosa no pot anar gaire bé. Tardem una eternitat per arribar-hi; potser uns 45 minuts, quan l’altre dia hi varem arribar en uns 15 minuts. Però quan arribem a l’estació no ens podem creure el que veuen els nostres ulls: hi ha milers i milers de xinos intentant desplaçar-se amb bus. Ja només les cues per aconseguir comprar bitllet són llarguíssimes i ja no parlem d’a quina hora sortiria el bus amb el que ens tocaria viatjar.Prenem una decisió immediata: avui ens quedarem a passejar per Chengdu.

Dilluns 26, tornant del tour dels pandes ja varem passejar una miqueta per la ciutat. Chendgu és la cinquena ciutat més poblada del país amb 4.100.000 habitants. Té parcs i zones interessants que l’altra dia no varem visitar.
Avui hem anant a veure el mercat del menjar (interessant però una mica petit; ens esperàvem més parades i coses més curioses). Hem anat a JinLi Street (una reconstrucció d’un poble antic, amb les paradetes de botigues, restaurants i un monestir); ens ha agradat molt.

També hem visitat el WhenShu Monastery

i els carrers del voltant , també ens ha agradat molt.

La veritat es que la ciutat és molt grisa, per la densa capa de contaminació que hi ha i per les edificacions velles, però quan arribes a aquestes zones, són com petit oasis.
Ja estem cansats de caminar i a banda, fa molta calor i xafagor, per tant marxem cap a l’alberg a descansar i menjar.
A les 19.15h ja estem a punt de nou, ja que marxem cap a la òpera de Chengdu. No us penseu que és l’opera com l’entendríem a casa nostra: ha estat un espectacle amb una combinació de show de màscares, ombres xineses, actuacions musicals, shows còmics, malabaristes, ... tot molt típic d’aquí. Ens ha agradat molt anar-hi i hem compartit la vetllada amb una parella de Nova Zelanda i un francès. De fet, abans d’entrar a l’òpera el xofer ens ha deixat allà “tirats” a la casa de te que hi ha enganxada al teatre. Sort que al cap d’una estona ens ha donat l’entrada, i quan hem acabat el te i ens ha semblat que era l’hora –tothom s’ha començat a morue- hem anat cap al teatre a veure l’espectacle.