dimarts, 27 d’abril del 2010

Diumenge 25 d’abril – CHENGDU
Ahir al vespre, només d’arribar, varem intentar planificar les activitats que podem fer des d’aquí. Varem tenir clar que ,tot i el nostre desig d’anar a la regió autònoma del Tíbet (Lhasa), finalment no hi aniríem. La raó principal és el preu. Ens havien de muntar un tour privat, i el preu s’allunyava molt dels preus que teníem de referència d’altres viatgers que hi havien anat .
En canvi, podem marxar 4 dies pel nostre compte a la regió tibetana de la província de Sichuan, i no necessitem ni permisos ni gastar tants diners.
El que si que ja varem lligar per avui mateix és una “excursió” a un poble antic d’aquesta zona: PingLe.

De fet el que et proporciona l’alberg és la possibilitat d’exposar el que vols fer, i permetre que altra gent s’apunti a fer el mateix que tu compartint el cost de la furgoneta i el conductor que necessites pel trasllat (500Y en aquest cas). En aquest cas, una parella d’australians havia manifestat la intenció d’anar avui a PingLe, i si 2 o 3 persones més s’hi apuntaven, podien compartir la despesa del transport. I això és el que varem fer: apuntar-nos-hi.

A les 9 del matí ens trobem a la recepció amb els australians. Però resulta que també s’hi apunten (però sense compartir despeses) dues treballadores de la recepció de l’alberg, una de les quals és d’aquest poble, i els seus pares hi viuen i tenen una plantació de té. I, casualment, és la que ahir ens va comentar la opció de compartir les despeses de la furgoneta per anar a PingLe.
Doncs marxem tots 6 i el conductor cap al poble (2h de camí). Allà aprofitem que tenim una guia d’excepció. Ens ensenya els racons d’aquest poble, i fins i tot ens presenta els seus parents que tenen paradetes al mercat del poble.

També ens ha convidat a dinar a casa els seus pares, enmig d’una plantació de té. Total, que hem dinat amb la família de la noia de l’alberg. Ha estat un dinar autèntic amb menjar realment típic de la zona, i compartint un moment tant familiar. En acabar, preguntem a la noia què podem oferir als seus pares per agrair-los que ens hagin convidat a dinar. Acordem que donarem 25Y per cap (els 4 guiris).
Val a dir que a mig matí ha començat a ploure, i després de dinar no hem pogut passejar pel mig de la plantació de té i recollir-ne, que era una de les activitats que volíem fer a la tarda. Hem allargat la sobretaula amb una conversa xinesa-anglesa que la noia va traduint sobre la marxa. Tot i que sobretaula és un dir, ja que els xinesos mengen amb una esgarrapada i tot seguit s’aixequen com si tinguessin punxes al cul.
Hem arribat a l’alberg cap a les 19h, i hem estat organitzant la resta de la setmana: hem comprat bitllets d’avió pel proper diumenge cap a Xi’an, hem preparat la ruta de 4 dies per la zona tibetana, hem encarregat les 2 nits que tornarem a passar a Chengdu, i ens hem apuntat al tour que demà al matí ens portarà a veure un centre de reproducció i cria d’ossos panda.