dijous, 22 d’abril del 2010

Dilluns 19 , dimarts 20 i dimecres 21 d’abril : Yangshuo

Aquests tres dies els hem passat a Yangshuo.
Per variar el dilluns al matí estava plovent amb ganes; per tant no correm per fer maletes. Fem un bon esmorzar en el mateix alberg i fem temps mentre esperem que pari de ploure. Com que no para, cap allà a les 12h decidim arrencar. Agafem el bus número 2 (1Y) que ens deixarà a l’estació d’autobusos (3 parades).
Comprem bitllet de bus a Yangshuo (nosaltres només hem trobat els “expresso” tot i que la Lonely parla d’uns de “regulars” que van més ràpids) : 15 Y el bitllet i 80 minuts de trajecte.

Per sort quan arribem a Yangshuo no plou. Anem directes a l’alberg Backstreet que ja teníem reservat des del mateix alberg de Guilin. És un senzill alberg, amb poques habitacions i amb bany xinès (o sigui que no hi ha tassa; és un forat). Està cèntric (West Street –de vianants-), molt net i a la recepció parlen anglès. Tot això per 45Y/habitació doble.

Encarreguem dos tours: un pel mateix dia a la tarda (veure com pesquen amb cormorans; una tècnica de pesca molt d’aquí) , i un altre per l’endemà per baixar amb barca de bambú pel riu Li des de Yangdi a Xingping.

Voltem pel poble, i tornem a l’alberg per anar a veure la pesca amb cormorans. Primer revés: com que ha plogut tant, el nivell del riu ha pujat molt i està molt mogut. Per tant, els cormorans no s’hi deuen veure, i s’anul·la aquesta activitat. A veure si l’endemà al vespre tindrem més sort.

La nit de dilluns a dimarts ha estat plovent amb ganes. Ens llevem a les 7h per anar al tour pel riu Li, però tal i com ens temíem ... segon revés: s’anul·la l’activitat per culpa del cabal del riu. Bé, al mal temps bona cara. Decidim agafar un bus i anar a passejar pel poble de Fuli (el bus fins allà costa 3Y pp, i tarda uns 25 minuts).
El poble en si no té gaire encant, per no dir gens. Molta gent va fins allà en bicicleta (uns 8km) per tornar pel riu amb barques de bambú i les bicis carregades a la barca. Nosaltres , pel mal temps, hi anem en bus.
Un cop allà, veiem que arriba una barca de bambú amb 4 passatgers.

**Les barques de bambú vindrien a ser com una balsa feta amb 8 tubs llargs de bambú (que realment són de plàstic pintat, que no ens enganyin ... que ho hem vist), amb una mena de tendal a sobre, i al mig hi ha com unes cadires de vímet per 4 o 6 persones**.

Total, que aprofitant l’avinentesa, li demanem al barquer si ens portarà en barca a Yangshuo, i a quin preu. Acordem que li pagarem 60Y, i ben pinxos pugem a la barca. La veritat és que ha sigut una experiència mística: érem els únics que navegàvem pel riu; hi havia un cabal de la hòs ... (considerable); pel riu baixava molta brutícia (troncs d’arbres i altres restes); hi havia una boira sobre el riu que a estones no es veia res de res; el motoret de la barca a vegades li costava anar contracorrent, això quan no se li enganxaven coses a l’hèlix i havia de parar arran de vora per treure-la i netejar-la, i tornar-la a muntar ...
Vaja, que la Roser estava a estones una mica “acollonida” i amb ganes d’arribar. Ja es veia que no havia de passar res, però la feina que tenia el barquer era considerable, i encara ho feia més “especial” ésser els únics en navegar pel riu.
Ha estat una experiència molt gratificant.
Fins i tot li hem donat propina al barquer per la feina ben feta, i per ser l’únic que s’ha atrevit a treure el bot a passejar ... i a donar-nos la possibilitat a nosaltres de poder navegar pel riu.
Amb la feina feta, anem a fer un bon tec.

Evidentment, l’activitat dels cormorans del vespre es torna a anul·lar per culpa del nivell de l’aigua i del cabal. I uns espectacle impressionant que volíem veure (Impression Liusanjie Light show), un espectacle sobre el riu Li on participen més de 600 actors, també s’anul·la.

Dimecres ja no ens llevem aviat per fer el tour de bambú que tenim encarregat des del primer dia, ja que les noies de l’alberg al vespre ja ens diuen que no es farà.
Doncs molt bé, decidim agafar el bus per anar a Xinping, a passejar i veure els paisatges d’allà.
No us penseu, a la nit ha estat plovent fort, i al matí a primera hora encara dura.
Marxem en bus a Xinping (7Y pp), i uns 45min. El trajecte de bus entre Fuli i Xinping ens ha agradat molt. Veus realment com és la vida a les zones rurals d’aquesta part de la Xina.
En arribar, veiem que hi ha força activitat nàutica a la vora del riu.
Decidim provar d’agafar un bot i fer una volta pel riu. Finalment contractem un bot a una senyora que corria per allà, pel preu de 200Y (anar i tornar a un poblet just abans d’arribar a Yangdi, que era el que volíem fer amb el tour organitzat).
Total, que hem tingut el bot privat per nosaltres dos sols. Aquest cop no era una barca “de bambú”, sinó una barqueta coberta i amb un motoret més potent.
Hem arrencat que acabava de caure un diluvi. Durant el trajecte s’ha aclarit el cel i ha sortit el sol i s’ha aixecat la boirina del riu. Hem descapotat la barca, per gaudir encara més del paisatge espectacular de les muntanyes càrstiques que ens envoltaven. En definitiva, genial.

Llavors hem passejat una estona per Xinping (aquest poble sí que té encant), hem dinat allà, i hem tornat en bus a Yangshuo.

A mig camí ha començat a ploure, i en baixar del bus hem hagut d’esperar uns 20 minuts a l’estació, perquè tornava a diluviar.
La resta de tarda ha passat entre diluvi i diluvi, amb petites parades per enganyar a la gent.
La veritat és que mai havíem vist ploure tant i amb tanta intensitat com ho fa aquí; l’arròs déu estar la mar de content amb tanta aigua ...