dilluns, 19 d’abril del 2010

Dissabte, 17 d’abril Hong Kong – Guilin
El matí encara l’aprofitem per l’illa de Hong Kong.
Anem a dalt del Victoria Peak, una muntanya des d’on es té una vista meravellosa de la ciutat (Tiquet del funicular + pujada a la torre amb vista panoràmica per 56 HKD cada un) a 552m d’alçada. El dia encara està força clar i veiem tota la vista de l’illa de Hong Kong i de Kowloon. La veritat, espectacular.
Fem una darrera volta per Causeway Bay i cap a les 14h anem a l’hostal a recollir l’equipatge.

Tenim bitllet d’avió per anar a Guilin des de Shenzhen (el varem comprar a l’aeroport de Hangzhou el passat 14/04 ; el dos bitllets per 860 Y amb taxes incloses). Aquest cop anem a buscar l’avió a la ciutat de Shenzhen, que ja és de Xina, perquè així al ser vol nacional ens surt molt més econòmic. L’aeroport és relativament a prop de Hong Kong.
Ahir, com que varem anar a Kowloon en ferry, just a l’anar a agafar-lo varem descobrir que hi ha un bus que va directe des de Causeway Bay ( a la parada de busos de Wan Chai –d’on surten els ferrys- ) a l’aeroport de Shenzhen per 100 HKD el bitllet i tarda unes 2 hores. Varem tenir clar que agafaríem aquest bus per comoditat .
Sortim de l’hostal i agafem allà a tocar, a la Henessy Rd, el bus 8P que ens porta a la parada de busos de Wan Chai (també el 2A ó el 2X porten a Wan Chai). Tenim sort, ja que només d’arribar, surt el bus que va a l’aeroport (de fet, en surt un cada ½ hora). Ens donen tot de papers, tiquets i un adhesiu que entenem que ens l’hem d’enganxar.
Hi ha unes mini instruccions en anglès de com hem de procedir pels passos fronterers (primer el de sortida de Hong Kong i llavors el de tornar a entrar a la Xina). Intentem seguir les instruccions i el que fa l’altra gent i cap problema: pel camí fem 2 canvis d’autobús, cada vegada que passem una de les fronteres. Sort de l’adhesiu que portem penjat, ja que així ens indiquen quin bus hem d’anar a agafar per seguir el viatge cap a l’aeroport de Shenzhen.
Sí senyor, en dues hores hem arribat a l’aeroport, i això comptant la lentitud dels guàrdies fronterers.
Ara resulta que l’avió va amb retard. Sortirà una hora més tard.
Sort que tenim l’alberg encarregat i que ens venen a buscar a l’aeroport. Tot i així volem avisar a la gent de l’alberg, ja que un taxista ens estarà esperant. Primer hem intentat trucar a l’alberg amb el nostre mòbil; no acaba d’anar bé (hem esbrinat com telefonar-nos de mòbil a mòbil; però ens pensàvem que telefonant del mòbil a un número local de Xina ja aniria bé ... i no). Busquem un telèfon públic dins l’aeroport i no en trobem cap. Potser ens posem en algun lloc que no acaba de ser del tot correcte, o potser fem cara de perduts, ... cosa que fa que una noia treballadors de l’aeroport ens vingui a preguntar que busquem. Intentem explicar-li què ens passa i ens deixa el seu mòbil perquè telefonem. Genial !!!!!. Podem contactar amb l’alberg. Però la noia llavors ens diu que podem aconseguir un altre vol que arribi a Guilin a l’hora prevista. No acabem de veure-ho clar, però ella insisteix que és possible i per cap preu i ens fa seguir-la. Tornem a sortir fins la zona de facturació darrera d’ella . Anem a un mostrador i ella es posa a parlar amb el noi. Busca a l’ordinador, parlen ,..... i nosaltres sense acabar d’entendre res (perquè si ja teníem les maletes facturades per aquell avió, com s’ho farien per recuperar-les?? No sé un embolic).
Total que no hi ha cap vol, i la noia ens diu que li sap molt de greu i hem de tornar a passar tots els controls per entrar a la zona d’embarcament.
Bé, hem passat una estona.
Finalment l’avió surt una hora i quinze minuts més tard i arribem a l’aeroport de Guilin a quarts d’onze de la nit.
Sortim i com uns senyors ja tenim un taxista que ens espera amb el nostre nom.
Ja teníem habitació reservada per dues nits a l’alberg “Backstreet Youth Hostel” (200 Y habitació doble amb llençols i tovalloles les dues nits). Hi ha molt bon ambient i es agradable; recomanable.
Plou, i tenim boira baixa.